bacakan sahaja

cerite nyer bermula pada awal pagi iaitu ketika kebanyakan makhluk masih lagi lena diulit mimpi. aku tersedar tanpa dikejutkan oleh penggera yang dah aku tetapkan. aku bangun dan pergi ke bilik air untuk mengambil wuduk. kemudian aku menunaikan kewajipan yang sudah sememangnyer wajib aku laksanakan. selepas selesai kesemuanya, aku segera capai fon aku dan dail satu nombor yang sememangnyer sinonim dengan subuh. faham-faham kan je lah. aku dail nombor tersebut sehingga ada yang menekan butang jawab panggilan. selesai sudah tugas aku. tibe-tibe, fon aku bergetar dan aku aku lihat nama yang cukup aku kenali terpapar di skrin fon aku. aku tertanya-tanya kenapa die menelefon aku pada waktu sebegini. bukankah sepatutnya die berehat. ternyata bukan dia yang melakukan panggilan itu, tapi ibunya. ada khabaran yang tidak gembira dan cukup untuk membuatkan aku gelisah.

-tamat-

ayie, aku cube jadi budak yang kuat macam yang kau selalu ajar dulu. kau cakap anak jantan tak boleh mengadu. tapi aku selalu mengadu bile aku ade masalah. aku pelik kenape aku tak boleh jadi independent macam kau. tapi sebetulnyer, kau selalu jugak ngadu kat aku. kadang-kadang hal remeh-temeh pon kau ngadu kat aku. macam ketam suruh anak die berjalan lurus. padahal die jalan pun tak betul. kau tau kan macam mane aku rase bile kau tak sedarkan diri. kau tau ape akan jadi kat aku. tapi tadi first time aku senyap bile tau 'awek' kau tak sedarkan diri.


macam makan diri sendiri tau bile aku buat macam tu. tapi macam yang kau selalu cakap, biar kene marah atau ape jer asalkan kite tak susahkan orang lain. aku mulekan langkah pertama. memang bende yang kau cakap tu jadi. ayie, aku tak kuat. aku perlukan kau. ayie, support aku pliz. aku nak jadi kuat macam kau. kalau lah aku boleh bagitau yang 'awek' kau tu pon rase benda yang same, mesti kau epi.

No comments:

Post a Comment