such a bad day

hari nie hari sabtu pertama aku dekat sarawak sejak aku balik dari semenanjung ari tu. makne nyer cukuplah seminggu aku duduk dekat sini. tercapai jugak hasrat aku. tapi mari kite pergi sekejap ke malam sebelumnyer kayh. malam yang penuh dengan kesunyian dan kehambaran. mule-mule aku pergi jalan-jalan dengan tengku. tapi tetap rase boring jugak. dah lame lepas tu, ayap dengan zuhri ajak aku pergi buat kecoh dekat cais.

sampai-sampai dekat cais, tengok tak ramai orang. tak best lah nak buat kecoh. tak jadi lah kecoh betul!! asri dengan naquib pon dah nak balik mase tu. tapi ayap dengan zuhri pergi tahan diorang. dah macam gangster datang kutip hutang pulak aku tengok gaya dua orang tu. tapi gangster lawak lah. haha. buat-buat macam nak soal siasat si asri tu. aku tengok muke die dah cuak dah. maase tu aku teringat waktu sekolah dulu. mase kumpul, mase pukul, mase soal siasat budak dan mase-mase yang sewaktu dengannya. memang syok habeslah zaman persekolahan dulu. rindu ouh!!

dah dekat setengah jam lepak dekat cais tu, kitorang pon gerak lah balik bilik. memang macam suasana nak balik rayer hari tu lah. sunyi lagi sepi. aku lepak dengan zuhri, ayap dan asri kat bilik aku. mule-mule kitorang bukak pes dulu. dah dalam 2 3 game, kitorang stop lah dulu. kitorang bukak cerita step up pulak. dalam setengah jam, aku dengan asri dah lalok dah. tapi asri tumbang dulu lah. lepas asri tumbang, baru aku tumbang. tapi aku tak tau lah si zuhri tido pukul berapa.

aku bangun pagi agak lewat dan hampir-hampir terlepas subuh. naseb baek lah sempat. ade lah yang terlepas subuh. kan?? kan?? kan?? siapa makan gula, dia terasa manisnyer. tapi kalau banyak sangat, boleh kene kencing manis. aku ade kem motivasi pagi tu. aku, ijat, zizan ngan asri pakai baju kemeje. nampak smart sikit. aku panas lah jugak bile fon kitorang kene kutip. aku dah lah tengah tunggu benda yang penting. redha je lah. dalam pukul 2, habis program tu.

aku bukak fon dan tengok ade berita buruk. aku balik-balik bilik, pastu mandi. then, aku chow pergi satu tempat. aku cume bagitau kawan-kawan aku pasal berita dengan mesej jer. sedih giler kot mase tu. tapi ape boleh buat, nasib badan. aku rase macam tak betul lah. sebab aku target aku tak tercapai langsung. something goes wrong somewhere. aku lepak kat tempat tu sampai maghrib. pastu baru balik bilik.

zizan ajak aku pergi makan kat warung. mule-mule aku tak nak pergi, tapi last-last aku pergi jugak. best jugak lah dapat lepak ramai-ramai. aku order air sprite besar. makan pulak nasi goreng kampung. balik-balik aku teringat yang aku minum air gas. konfem dah kene marah malam nanti. ade orang nak jumpe aku kat cais malam nanti. dah balik, aku pergi cais. zuhri risau pasal aku sebab aku kurang senyum. kesian dekat die. aku pergi cais, tapi tak masuk sangat lah aku belajar.

dah lame kay cais, baru aku pergi jumpe orang tu. die stare jer aku. mungkin aku tak macam malam-malam yang sebelum nyer kot. zuhri pulak dok suruh aku senyum jer. bile budak-budak nie chow, aku stay kejap dengan orang yang nak jumpe aku tu. diorang cube buat aku senang hati. keluar lah macam-macam cerita. diorang buat macam-macam kat aku. habis tangan aku jadi mangse kekreatifan diorang. aku dah macam nak kahwin dah pakai-pakai inai nie. dalam pukul satu setengah baru kitorang gerak balik. thankz to nan, farrah, wiyah, muni dan nadiah. gelak jugak aku malam nie. last but not least, tq for the note. lega sikit bile dengar kau ok. thank you sangat-sangat kayh..



kanan


kiri


p/s : aku tak ready lagi!!





2 comments: