mood : tak tau

hari nie tak sebaik dan selancar yang aku sangkakan. benda buruk datang terus-menerus kat aku. tapi ape aku boleh buat. aku cume merancang untuk mendapatkan hari yang baik dan indah jer. tapi ade yang lebih berkuasa untuk melaksanakannnya.mungkin ni balasan untuk dosa-dosa silam aku.

hari aku bermule dengan pagi yang sejuk. sebab hujan, mestilah sejuk kan. takkan lah tibe-tibe boleh panas pulak. mule-mule rase malas jer nak pergi kelas fizik sebab cume sejam jer. tapi, last-last aku pergi jugak. sebab kene tegur plus ugut. bagus jugak aku pergi kelas tadi. belajar takde lah berat sangat. santai jer. kelas fizik habis pukul 9 sebab lecturer ade kelas laen. aku rase dekat bara kot. secara automatiknyer, budak-budak fizik ade dekat sejam setengah waktu rehat. memang hati tu hepi lah.

lepas tu kelas matematik. dan ini merupakan sejarah kelas matematik sebab lecturer masuk lambat 10 minit. selalunyer die akan masuk awal 10 minit. hari nie terbalik pulak. tapi tak kisah lah sebab die pon bukan sengaja. die ade hal penting yang perlu die buat. aku tak berapa selesa waktu pagi tu sebab tekak aku perit giler. nak telan air liur sendiri pon seksa. nasib baiklah tengah hari tu aku dah rase ok sikit.

dah habis kelas matematik, aku dengan yang laen-laen pergi makan  kat kafe seroja. first time aku lucnh dekat kafe lepas hampir sebulan setengah tak lunch kat kafe. start dari bulan puase lah. lepas makan, naek bilik. aku kene tukar baju sebab petang ade debat. cuak jugak aku. aku dah lah tak biase cakap depan orang. mampos aku. memang konfem masak. dekat pukul 2, aku gerak ramai-ramai pergi BSA. sampai-sampai, bilik tak bukak lagi. haishh, panas hati betol aku. tambah pulak bile tau aku kene kursus motivasi ape entah. bangang lah, treat macam budak sekolah pulak!!

aku sesi keempat, so dapat lah rilek dulu. bile tengok budak sesi ketiga debat, rase cuak ouh. tak tau lah kenape. darah gemuruh dah mengalir agaknyer. tapi buat rilek je lah. sampai turn kitorang, buat je lah yang termampu. point yang aku utarakan sama sekali tidak berkaitan dengan diri aku. aku tak buat benda macam tu. bile dah habis debat, kitorang semua gerak pergi ET, ade presentation pasal community service. kumpulan aku tak pergi-pergi lagi. bile lah nak pergi. dan mase tu jugak lah aku dapat tau sesuatu yang memang buat aku tak sedap hati. aku tak jangka benda macam tu boleh berlaku. parah-parah. aku rase bersalah giler.

khas buat si baju putih. aku mintak maaf atas semua benda. aku tau kau dah tau kau tu si baju putih. aku takde niat buruk langsung pasal kau. aku betul-betul mintak maaf. aku tak tau lah kau bace ke tak blog aku. tapi aku rase kau baca kot. aku tak nak berlaku salah faham. aku betul-betul mintak maaf. dan tolonglah jangan fikir yang bukan-bukan. aku memang takde intention buruk pon terhadap kau. tolong paham betul-betul ape yang aku tulis kat post sebelum nie.





* 2@3 days to go!! wish me luck k..

No comments:

Post a Comment