#post ringkas 1

cuaca : hujan renyai-renyai
lokasi : bandar tanah merah
masa  : 2000-2100


petang tu adik aku ajak pergi pasar malam. kebetulan pulak hujan boleh tahan lebat. so kire tak jadi lah. dah nak maghrib tu hujan start reda. adik aku ajak pergi pasar malam. aku nak tak nak je ikot sebab aku tak berapa keluar rumah waktu malam kalau kat rumah. aku prefer terperap dalam rumah je.

dalam hujan renyai-renyai, aku gerak lah dengan adik perempuan aku yang 2 orang tu dengan sorang sepupu aku. risau jugak aku bawak sepupu aku yang baru sekolah rendah tu. dah lah buas lebih. same la dengan adik lelaki aku. lama tak datang pasar malam. dulu senang. pasar malam atas bukit kuarters je. jalan kaki tak sampai 5 minit.

yang tak best malam nie, air. jalan dah macam ape dah. aku tak boleh betul dengan orang jalan pijak lopak air laju-laju. tak reti nak hormat orang ke? satu lagi jalan lepas tu tiba-tiba stop. panas betul aku. aku balik dari pasar malam dengan sekeping kertas dan sebungkus gula-gula nano untuk adik bongsu aku. yang laen je shopping kat pasar malam. sekian.

*rindu kamu.

No comments:

Post a Comment