sudah seminggu lebih

psiko tak tajuk post aku? saje je buat gempak. jangan nak buat andaian sendiri. dah tiga minggu kat sarawak. cepat ouh mase berlalu. tapi aku tau ramai insan yang kecewa disebabkan satu hal yang aku sendiri pon rase penting giler. mungkin bagi orang yang duduk di atas rasa benda nie biase je. belajar kat mane-mane pon same. die tak sedar ke die dalam perkiraan untuk menghancurkan harapan berjuta orang. aku tau budak asasi unimas ade 206 orang je. tapi tambah lah dengan parent dan sesiapa sahaja yang sandarkan harapan kat kau. contohnya ade yang nak ambik farmasi. kalau dah memang die nak farmasi macam mane?

aku tak tahulah die nie gune pemikiran ape. futuristik ke logistik? ke pemikiran plastik? entah lah, aku pon tak tau nak cakap ape. kalau suarakan nanti, die cakap kitorang nie melampau lah ape lah. lepas tu mule lah nak kuar segala buku-buku yang ade name die. start lah ungkit jalan cerita hidup die. aku dah hafal ouh cerita die. dah die terseksa, lepas tu nak bagi kitorang terseksa jugak ke. what the!! sepatutnyer kau faham. kau dah tau macam mane rase, jadi jangan lah kau buat kat orang lain. ke memang agenda kau nak tengok kitoragn terseksa? macam kawan aku cakap, mungkin nie lah akan jadi penyebab kadar bunuh diri kat malaysia nie meningkat.

sekarang target aku maybe pindah ke swasta untuk sambung degree. ramai yang kau dengar nak buat macam tu. mungkin aku nak ambik software engineering. bidang nie tengah naik sekarang. ok lah kan memandangkan malaysia pon dah semakin maju. kire peluang kerja dalam negara pon semakin bertambah sekarang. aku dah survey dah pasal nie. so, macam peluang cerah je ke arah benda nie.




No comments:

Post a Comment