# blank 1

*asasi unimas ade rumah sukan ouh

aku ingat dah masuk unimas nie dah xde rumah-rumah sukan nie. mungkin sebab kitorang nie baru je asasi dan takde fakulti lagi. sebab kalau dah betul-betul masuk universiti nanti, mesti bertanding iku fakulti. tapi kat unimas nie, pelajar asasi yang macam duduk kat tempat teratas. ape-ape yang kitorang masuk, mesti berjaya dengan cemerlan nyer. memang budak-budak asasi unimas nie terbaiklah ( pasnie sumer kene belanja aku sebab dah puji korang semua). aku dalam kumpulan tiga. warna rumah aku merah. setelah 5 tahun dalam rumah kuning, sekarang tukar warne lah pulak kan.

dah nak cukup seminggu aku kat unimas. setakat nie okay lah jugak. tak ade masalah lagi. petang tadi je masalah. tak habis-habis makhluk sorang tu ulang benda yang sama. aku rase lah kan, aku lagi hafal kisah hidup die dari kisah hidup aku. tak reti dah aku nak wat macam mane. nak tak nak, kene lah tadah telinga jugak. kesian kat telinga aku. perit pedih die dok menadah cerita makhluk tu. nasib baek mulut tu boleh lepas slow-slow. kalau tak, mesti dah lame aku kene kick out.

dengan tempoh mase di atas jugak lah aku tak setel-setel lagi masalah. selalu jugak lah nak mengamuk, tapi nasib baek ade insan-insan yang paham situasi aku. diorang lah yang selalu bagi nasihat kat aku. aku syukur sangat ade diorang. 12 disember semakin dekat. aku harap aku dapat survive pada tarikh tu.

*awak,saya sayang awak..



No comments:

Post a Comment