kenapa nombor 1 dipanggil s.a.t.u,



1 x 8 + 1 = 9
12 x 8 + 2 = 98
123 x 8 + 3 = 987
1234 x 8 + 4 = 9876
12345 x 8 + 5 = 98765
123456 x 8 + 6 = 987654
1234567 x 8 + 7 = 9876543
12345678 x 8 + 8 = 98765432
123456789 x 8 + 9 = 987654321


1 x 9 + 2 = 11
12 x 9 + 3 = 111
123 x 9 + 4 = 1111
1234 x 9 + 5 = 11111
12345 x 9 + 6 = 111111
123456 x 9 + 7 = 1111111
1234567 x 9 + 8 = 11111111
12345678 x 9 + 9 = 111111111
123456789 x 9 +10= 1111111111


9 x 9 + 7 = 88
98 x 9 + 6 = 888
987 x 9 + 5 = 8888
9876 x 9 + 4 = 88888
98765 x 9 + 3 = 888888
987654 x 9 + 2 = 8888888
9876543 x 9 + 1 = 88888888
98765432 x 9 + 0 = 888888888

hebat kan matematik
sekarang tengok yang kat bawah ni pulak

1 x 1 = 1
11 x 11 = 121
111 x 111 = 12321
1111 x 1111 = 1234321
11111 x 11111 = 123454321
111111 x 111111 = 12345654321
1111111 x 1111111 = 1234567654321
11111111 x 11111111 = 123456787654321
111111111 x 111111111 = 12345678987654321




 

untuk yang susah nak skor matematik, kat sini mungkin ada sedikit info yang dapat membantu. kalau korang perasan infi nie boleh dikaitkan dengan permasalahan matematik yang mudah. mungkin benda yang akan korang baca nie remeh, tapi itulah hakikat yang sebenarnya. jom kita hayati sama-sama...




A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

dilabelkan dengan

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26.

kita tukar ke bahasa inggeris sekejap ok
If:
H-A-R-D-W-O- R- K
8+1+18+4+23+ 15+18+11 = 98%

And:
K-N-O-W-L-E- D-G-E
11+14+15+23+ 12+5+4+7+ 5 = 96%

But:
A-T-T-I-T-U-D-E
1+20+20+9+20+ 21+4+5 = 100%

Finally:

L-O-V-E-O-F-G-O-D
12+15+22+5+15+ 6+7+15+4 = 101%

korang boleh nampak tak kesimpulan die kat sini. usaha hanya bagi 98% dan ilmu pengetahuan hanya boleh capai 96%. tapi bila kau jaga sika dan tingkah laku kau, hasilnya 100%. memang betul pon sebab kalau orang dah tak boleh tahan dengan sikap kau, macam mana kau nak dapat keberkatan. tengok lah yang last tu, 101%. nampak sangat Tuhan tu paling berkuasa. Fikir-fikirkanlah.




4 comments: